Met Google Ads kun je jouw bedrijf in the picture zetten en meer bezoekers naar je website genereren. Je betaalt hier echter wel voor en natuurlijk wil je hier dan ook zoveel mogelijk resultaat uit halen. Het is dan mogelijk om een specialist Google AdWords in te huren, maar je kunt ook al veel zelf doen. In dit artikel leggen wij je uit hoe je zelf je Google Ads resultaten kunt verbeteren.
Tip 1: Voeg uitsluitingszoekwoorden toe
Veel mensen zijn alleen maar druk bezig met het toevoegen van zoekwoorden en vergeten daarbij ook te kijken naar het toevoegen van uitsluitingszoekwoorden. Dit is echter een enorm handig optie waar je echt gebruik van moet maken, zeker als je wat bredere zoekwoorden gebruikt. Stel dat je vakanties aanbiedt, maar geen kampeervakanties. Dan kun je ‘kampeervakanties’ instellen als uitsluitingszoekwoord, zodat je niet de verkeerde mensen target.
Tip 2: Maak gebruik van hoofdletters
Een simpele tip die kan helpen met het verhogen van je CTR is het gebruikmaken van hoofdletters. Veel adverteerders doen dit en daarom zie je dit in verschillende Google advertenties terug. Hoofdletters vallen op, waardoor klanten eerder op jouw zoekresultaat klikken. Start daarom elk woord in de titel en eventueel ook de beschrijving met een hoofdletter.
Tip 3: Bereken de totale klantwaarde
Als je je alleen focust op het eerste product dat de klant koopt, lijkt het misschien alsof je advertenties niets opleveren. Het is echter beter om je te focussen op de totale klantwaarde, want dan weet je echt wat een klant je waard is.